luni, 8 iunie 2015

Incendii


Zilele trecute am dat întâmplător peste filmul "Incendii", tot căutând să găsesc un film franțuzesc la care să mă uit. În fine, filmul e canadian și a fost chiar nominalizat la Oscar pentru cel mai bun film străin în 2011. Mă bucur că l-am descoperit, e unul dintre cele mai bune filme pe care le-am văzut în ultimul timp.
Filmul începe cu testamentul lui Nawal Marwan, o femeie din Orientul Mijlociu, care le lasă ca testament celor doi copii ai săi, datoria de a-și căuta fratele și tatăl. Călătoria lor în Orientul Mijlociu, descoperirile pe care aceștia le fac, toată retrospectiva dramei războiului, toate suferințele de inimaginat pe care mama lor le-a trăit întregesc tabloul unui film de Oscar. M-am uitat cu o mare implicare emoțională, iar întruperea filmului din anumite motive mi-a produs o nerăbdare în ceea ce privea deznodământul acestuia. M-a cutremurat finalul, o tragedie fara posibilitatea unei reversibilități, fără vindecare, al cărei sfârșit nu poate fi decât sfârșitul definitv.
Sursă foto


Niciun comentariu: