sâmbătă, 13 decembrie 2014

Am fost la San Michele!

    "My home shall be open for the sun an the wind and the voices of the sea- like a greek temple - and light, light, light everywhere" Axel Munthe

    Știu prea bine, și roșesc în sinea mea, a trecut ceva timp de când n-am mai scris pe blog, deși am mai postat pe facebook. Nu l-am abandonat, dar parcă în ultimele luni, nu mi-am găsit nici energia și nici motivația să scriu. Nu-i o nepăsare, sau în fine, e o nepăsare și pe alocuri o indolență, pe care mi le reproșez. Am așteptat acest impuls ca să reîncep și azi el m-a doborât. Tot ce vreau să vă spun este că azi sunt o Luli mai puternică și mai bună decât cea dinainte, și cel mai important, mai încrezătoare!
   Ei bine, am ajuns în acel loc minunat pe care îmi doream demult să-l văd, insula Capri. De fapt am văzut mare parte din Coasta Amalfi, dar o să vă povestesc pe rând pe unde am mai umblat anul acesta. Una dintre cele mia mari bucurii sau satisfacții din viața asta mi se pare să ajungi în locurile despre care ai citit, să vezi operele de artă pe care le-ai văzut în albume, să călătorești.
   Insula Capri este una dintre cele mai exclusiviste și luxoase insule din lume, cunoscută fiind pentu mulțimea de celebrități ce își face vacanțele aici. Pe insula Capri se ajunge desul de ușor din Napoli cu feribotul. Aceasta cuprinde 2 mici orășele, Capri și Anacapri, primul fiind ceva mai aglomerat, dar amândouă la fel de fermecătoare. Pentru a ajunge în Anacapri, se merge cu un autobuz din Capri, fie pe jos din portul Marina Piccola.
   Ajunsă în insula Capri, am vizitat  și vila doctorului Munthe, celebru pentru "Cartea de la San Michele", despre care v-am povestit aici. Nu vreau să vă plictisesc cu detalii, o să vă împărtășesc doar niște imagini surprinse acolo. Pot să adaug că pe tot parcursul vizitei în Anacapri, m-au urmărit descrierile pe care le citisem în carte, iar totul părea să confirme așteptările mele despre acest loc. Sper că dacă postarea mea nu v-a determinat să-l citiți, fotografiile de mai jos o să o facă. O mare superbă, cea Tireniană, văzută de sus, de pe stânci face ca acest loc să rămână unul neprețios! Și o piesă de Schubert, ce face parte din muzica ce se aude vibrând în acel loc magic.










Niciun comentariu: