sâmbătă, 30 august 2008

Luli-Lorelei….

Numele acestui blog l-am ales mai mult la întâmplare: tocmai recitisem cartea lui Ionel Teodoreanu “Lorelei” şi cum mi-am dorit ca acest blog sa fie unul despre literatură m-am gândit că numele se potriveşte. Am folosit un citat din carte pentru descriere. Aici nu mai e vorba de lipsă de inspiraţie, ci pur şi simplu de păstrarea unui mister.
Aş minţi dacă aş spune că m-a impresionat foarte mult cartea. Probabil am trăit-o ca majoritatea care a citit-o, fiind scutită de un final neaşteptat pentru că îl ştiam dinainte de lectură. Trebuie să recunosc că Ionel Teodoreanu are un talent literar extraordinar. Eu îl citesc cu mare plăcere, fără a mă plictisi câtuşi de puţin. Nu ştiu dacă sunt în măsură să fac comentarii literare, pentru că îmi lipsesc studiile de specialitate. Sunt un cititor oarecare, ce încearcă să-ţi dea cu părerea, în încercarea de a evada puţin din lumea asta modernă în care literatura nu-şi găseşte locul.
Nu mi-ar plăcea să fiu o Luli, pentru că îmi lipseşte spiritul de sacrificiu. Mai degrabă aş fi o Gabriela.

Niciun comentariu: