vineri, 30 octombrie 2015

Ofensă prin artă

Îmi place mult Titzian, de fapt este unul dintre pictorii mei preferați ai Renașterii italiene. Îmi place Titzian la fel de mult cum îmi plac reprezentanții rocococului. De fapt, îmi plac Renașterea, Impresionismul și Rococoul la fel de mult. Edouard Manet nu mi-a plăcut niciodată foarte mult, iar atunci când am văzut "Le Déjeuner sur l'herbe" la Orsay, m-a revoltat. Am citit apoi despre controversele legate de tablou și despre interzicerea expunerii sale la Salonul Parizian la acea vreme. S-ar putea să fi fost vorba doare despre prostituție...Sincer, mi se pare ofensator oricum! 
Azi am dat peste "Pastoral Concert" și m-am mai liniștit. În trei sute de ani, s-au schimbat doar stilurile, nu și mentalitatea. Poate că totuși tabloul îi aparține lui Giorgione, nu lui Titzian...Și da, poate că există o explicație mai profundă decât impactul vizual, dar acesta este totuși atât de covârșitor încât cu greu mai pot fi schimbate primele impresii! Și totuși, nu cred că sub pretextul artei putem face orice!


PS. Voi ce părere aveți despre picturile de mai sus? Cum ar fi să ieșim la picnic, bărbații să stea îmbrăcați și femeile goale (adică dezbrăcate)? Nu credeți că astea le-ar face mai vulnerabile?
Și ca să închei, vă invit să reascultați piesa celor de la Taxi, care are o notă cel puțin misogină:





Niciun comentariu: